נרצה או לא, העולם השתנה. בכל יום רשת האינטרנט תופסת עוד נתח בסגנון החיים שלנו, והמגמה – עושה רושם שתישאר כזו. הצרכן מעדיף כנראה לחפש המלצות ומידע בלחיצת כפתור, ופחות בדפדוף במדריך עסקי מודפס. אז המציאות השתנתה, תרבות הצריכה השתנתה, אך האם אסטרטגיית השיווק של העסק שלנו גם השתנתה בהתאם? או שאנחנו ממשיכים לפרסם בקובייה קטנה במקומון בסוף השבוע ולקוות שהלקוחות יגיעו?
אז המציאות מלמדת כי המון בעלי עסקים קטנים ונותני שירותים שונים משוכנעים שהם צריכים להישאר מחוץ למשחק הזה. הם לא רואים סיבה אחת טובה להשקיע בהקמת אתר תדמית בו יציגו את פועלם, עבודותיהם, שירותיהם ובכלל – איזשהו פרופיל שהוא מעבר לדף פייסבוק שטחי או עמוד באינדקס עסקים כזה או אחר.
ובכן, הנה 5 סיבות מרכזיות מדוע גם עסק קטן צריך אתר אינטרנט:
סיבה #1 : כי הלקוחות מחפשים אותך
הלקוחות מחפשים מידע עליך. הם מחפשים כל הזמן, גם כשאינך מודע לכך. החיפוש חייב להותיר רושם חיובי.סיטואציה: לקוח נחשף לשירותיך או לחילופין מקבל המלצה עליך כנותן שירות בתחום שלך. במקביל, הוא קיבל המלצות גם על שני מתחרים שלך. השלב הבא מבחינתו – התרשמות מכל אחד מכם. מה הדרך המהירה והנוחה מבחינתו לעשות את זה? לחפש אותך באינטרנט (כנראה בגוגל) ולקבל תמונה כללית.הבחירה בין דף מידע באינדקס כלשהו או עמוד פייסבוק לבין אתר תדמית שהוא כל כולו של העסק – די ברורה.
סיבה #2: כי אתר אינטרנט משדר אמינות
בהמשך לסיבה #1, הלקוחות מחפשים חיזוק לכך שיש על מי לסמוך, שהאדם / חברה / ארגון שעומד מנגד מייצג משהו מסודר ואמין. אתר תדמית לעסק בהחלט משרת את המטרה הזו, בעיני הלקוח המודרני הדבר מקנה תחושת רצינות וביסוס של העסק, ושלילת האפשרות שמדובר במשהו חובבני וארעי.חשבו על השחקנים הגדולים בכל תחום שבו אתם הלקוחות. האם הייתם עובדים איתם כאשר הייתם מחפשים את שם החברה ברשת ומוצאים לא יותר מעמוד פייסבוק?
סיבה #3: כי אתר אינטרנט הוא הקטלוג הטוב ביותר
בעבר היו סוכני המכירות יוצאים לפגישות עם תיק מלא בכל טוב: עלונים, קטלוג מוצרים, אלבומי תמונות ועוד.אך מה קורה כאשר מוצר חדש נכנס? מדפיסים גרסה חדשה של הקטלוג + עלונים + מגנטים? ואם בכל חודש נכנס מוצר חדש או שירות חדש? כמובן שהרבה יותר נוח להכנס למערכת הניהול של אתר האינטרנט, לעדכן מוצר חדש ולשמור. ואם מחר מוצר אחד יורד מהפרק – נוריד אותו מהאתר. הקטלוג האינטרנטי תמיד מעודכן, בקלות. הוא נגיש ללקוח הפוטנציאלי מהמשרד שלו, מהספה בסלון ומכל מקום. כמה פעמים קרה לכם שדיברתם עם לקוח שביקש המלצות / דוגמאות לעבודות? מה יותר נוח מלהפנות אותו אל האתר שלנו לצפייה בקטלוג וקבלת מידע נוסף?
סיבה #4: כי זו דרך נוחה לשמור על קשר עם הלקוחות
לעדכן מבצע חדש, מיקום חדש של העסק, שינוי בשעות הפתיחה של שבוע מסויים – כל אלה ועוד הם פרטים שהיינו רוצים לאפשר ללקוחות שלנו לקבל, לתת להם להתעדכן בכל מה שמשתנה בעסק. בנוסף, ללקוח יש אפשרות לפנות באמצעות טופס יצירת קשר גם אם אינו יכול לשוחח טלפונית, ולקבל מענה מתאים.
סיבה #5: כי האתר שלך תמיד זמין, גם מחוץ לשעות הפעילות
הלקוח יכול לגשת אל המידע בכל יום, בכל שעה. אתר האינטרנט עובד 24/7 (אלא אם הוגדר אחרת), מספק את המידע לאורך כל שעות היממה וללא תלות בשעות הפעילות של העסק. לקוח שמתפנה רק בשעת לילה מאוחרת כנראה לא יחייג אלינו לשאול שאלה, ולכן המידע צריך להיות נגיש עבורו. האתר עונה על הצורך הזה בצורה הטובה ביותר.
לסיכום: אתר אינטרנט תדמיתי לעסק, גם הקטן ביותר – הוא חובה במציאות של היום. להקים אתר תדמית פשוט לא מוכרח להיות סיפור יקר. הוא מספק כל כך הרבה תועלות לביסוס מעמדו של העסק ומיתוגו, לצד מידע רב שנגיש לרשות הלקוח, וחוסך לנו זמן רב בהסברים מיותרים שחוזרים על עצמם בכל שיחה עם כל לקוח פוטנציאלי – כל המידע קיים באתר. עסק שלא מבין את זה – יבין בעתיד.